środa, 8 października 2014

#MojeKino: Świat oszalał


Hej misie.
Niestety czasem zdarzać się będzie tak, że z poniedziałków będę przenosić wpisy na środę (ze względu na czas, jakim operuję).
Z Newsów z mojego życia mogę wam powiedzieć, że dostałam się do Chóru SGH i będę was na bieżąco informować o moich wokalnych występach! :)


#WSZYSCY_OGLĄDAJĄ



Oczywiście mam tu na myśli tak popularne ostatnio Miasto44. Nie wiem, kto jeszcze na tym nie był!
Cóż mogę powiedzieć. Filmowi dałam 6/10 głównie ze względów edukacyjnych; rozpiszę:
+ realne przedstawienie trudnej i kontrowersyjnej tematyki
+ temat uchwycony dosyć obiektywnie (nie tylko same głosy chwały dla powstańców, ale również pretensje do nich itp.)
+ dobra gra aktorska bardzo młodego pokolenia aktorów (w końcu nie było jakiejś przejedzonej obsady)
+ ciekawa charakteryzacja (bardzo dobrze dobrane ubrania, fryzury, to wszystko pozwalało na poczucie tamtych czasów)
- dwie sceny nie pasujące absolutnie do niczego (kto oglądał wie, o które mi chodzi, nie chcę spoilerować, bo może znajdzie się ktoś, kto nie oglądał tego filmu)
- realność aż do przesady w niektórych scenach (3h po filmie nie byłam w stanie przełknąć żadnego jedzenia)
- muzyka (kłóciła się z czasami, albo kompletnie nie pasowała do sytuacji)
- niektóre efekty specjalne (zamiast "specjalności" osiągnęły "kiczowatość")

Dowiedzieć też się nie dowiedziałam niczego na tym filmie, bo to wszystko jest strasznie wałkowane w szkołach już od małego, ale na pewno ten film pozwolił mi zwizualizować w głowie rozmiar strat, zniszczeń i okrucieństwo wojny. Z sali kinowej wyszłam załamana i przestraszona.


#WANT_TO_SEE


Wish I was here - po polsku chyba Gdybym tu był.
Film Zacha Braffa - reżysera Garden State, jednego z moich ulubionych filmów.
Kate Hudson. Zach Braff. Muszę to zobaczyć!
No i The Shins w trailerze!


#ULUBIONE

Jeśli chodzi o filmy, które oglądałam i mogę wam polecić - na pierwszy ogień wystawię 50/50.

Żartobliwie i z dystansem opisana PRAWDZIWA historia radzenia sobie ze złośliwym nowotworem. Polecam ten film absolutnie każdemu - bawi i wzrusza w tym samym czasie.
Genialna rola Josepha Gordona-Levitt'a!


święte słowa :)



#PREMIERA

Zbliża się premiera filmu Bogowie o doktorze Relidze.


Dzisiaj oglądałam materiał, w którym film ten był bardzo polecany. Otrzymał JUŻ wiele nagród, a Tomasz Kot jest absolutnie wychwalany za tę rolę.
Boję się, że będzie trochę jak z masą polskich filmów - jeszcze nie wejdzie do kin, a już będzie przereklamowany. Tak niestety stało się z w/w Miastem44.
Jednak czekam na ten film i obejrzę go z ciekawością :)

10.10.2014 wchodzi do kin!



#WYDARZENIE

Piszę to w tym wydaniu #MojegoKina, bo później może być już za późno.
Zapraszam na 8. Festiwal Filmów Rosyjskich - Sputnik nad Polską.
W Warszawie odbędzie się od 20.11 do 30.11.2014!

Festiwal dzieje się w Kinie Iluzjon i w kinach Kinoteki.
Na stronie http://sputnikfestiwal.pl wciąż można zgłaszać się do wolontariatu. Wolontariat obejmuje pomoc przy organizacji Festiwalu.
Ja tam będę, będę działać w owym wolontariacie na tyle, na ile czas mi pozwoli.
Zatem w listopadzie i grudniu czeka was dużo smęcenia o rosyjskim kinie!
Zapraszam!


Przepraszam, że tak nieskładnie to dziś napisałam, ale mam szereg ciężkich dni. Mam nadzieję, że z czasem będzie mi to szło lepiej. 
N-joy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz